středa 25. června 2008

Odvolání proti nepřijetí na vysokou školu

Pro ty co v přijímacím řízení neuspěli sem dávám své odvolání, které jsem použil před několika lety. Pokud jste tedy neuspěli v přijímacím řízení, určitě se odvolejte. Pokud budete chtít použijte můj vzor jako inspiraci pro vaše vlastní odvolání.


JUDr. Milan Kindl, CSc.
děkanát Fakulty právnické
Americká 42
Plzeň
306 14


V Plzni dne 11.7. 2004

Podle § 50 odst. 7 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů podávám


ž á d o s t o p ř e z k o u m á n í


rozhodnutí o mém nepřijetí k vysokoškolskému studiu na Fakultě právnické Západočeské univerzity v Plzni do pětiletého magisterského studia obor právo od školního roku 2004/2005.



O d ů v o d n ě n í :

1. Dovoluji si zpochybnit hodnocení výsledků psychologické části testu. V testu se vyskytovaly otázky, jež se používají v testech IQ. Je známo, a dokládá to i odborná literatura, že takové typy otázek mohou mít vícero správných odpovědí jež autor testu ani neuvažoval. U klasického IQ testu se takové odpovědi zaznamenávají přímo do testu samotného. Tato možnost zde byla vyloučena tím, že odpovědi bylo nutno přepsat na jiný papír, než na kterém byly testové otázky. Možnost dodatečného upozornění na jiné řešení testových otázek vylučuje též termín nahlédnutí do záznamových archů přijímací zkoušky (13 a 20.9. 2004) a termín stanovený §50 odst.7 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů. Při systému hodnocení výsledků přijímacího řízení, kdy rozhoduje o přijetí či nepřijetí jen několik bodů dosažených v testu, je každá taková otázka více než relevantní.

2. Šest bodů, jež dělilo mnou dosažený počet bodů od hranice k přijetí, nevypovídá mnoho o uchazečových schopnostech či předpokladech pro studium. Vzhledem ke koncepci testu použitého u přijímací zkoušky lze z jeho výsledku získat přesné informace o aktuálním výkonu uchazeče a vhodnosti otázek vzhledem k jeho individualitě, zatímco obecný údaj o celkových uchazečových znalostech a dovednostech je vyjádřen pouze přibližně.

3. O studium na Fakultě právnické mám opravdový zájem. Jsem přesvědčen, že mé logické, analytické a kreativní schopnosti jsou na dostatečné úrovni, abych magisterské studium - obor právo - úspěšně zvládl.

S pozdravem
Martin Marek

17 komentářů:

Goggly řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Goggly řekl(a)...

Tak, Martine a teď se přiznej, kdy jsi ho použil? :))

Jinak, líbí se mi, jak kompletní servis uchazečům o studium poskytuješ... :D

Martin Marek řekl(a)...

Použil jsem ho v roce 2004, je to originál :-) Tehdy jsem nevěděl, že přijetí na vysokou školu je možné si "soudně vynutit". Kdybych to tehdy věděl, udělal bych to a tohle odvolání by mi k tomu velmi pomohlo. Nebudu zatím prozrazovat detaily, neboť dvěma lidem nyní radím jak to udělat. Takže ten servis zatím bohužel nebude pro všechny úplný... ;-)

Unknown řekl(a)...

Nechci rejpat, ale chybí ti tam několik čárek v souvětí... Myslím, že taková úřední záležitost by měla být po jazykové stránce zcela bez chyby... Ale jinak dobrý. Díky.

Martin Marek řekl(a)...

Jo to je možné, díky. Nijak jsem to nekontroloval a tehdá to psal bez naděje na úspěch ;-)

Anonymní řekl(a)...

Cus, nemohl bys mi taky poradit s odvolanim? Jde o neprijeti z kapacitnich duvodu, ale nevim jak to napadnout. Byla bych Ti vdecna! ozvi se prosim co nejdrive diky!!! mayik@seznam.cz - Maruska

Martin Marek řekl(a)...

Hm... z kapacitních důvodů. No nevím co přesně stojí v rozhodnutí o nepřijetí, ale určitě je důležité se odvolat a v odvolání uvést nějaký přezkoumatelný důvod. V tvém případě bych argumentoval splněnými předpoklady k přijetí ke studiu, opravdovým zájmem a ještě by to chtělo připojit něco oč školu žádáš. Například přihlédnutí k tvým jiným úspěchům, vzdělání, zkušenostem, doporučením a navrhnout škole ať si tě pozve na ústní pohovor k ověření tvého zájmu a tvých předpokladů pro zvládnutí dané školy. Pak záleží co ti odpoví na tvé odvolání a podle toho to lze napadnout soudně, což by v případě nekonkrétní odpovědi na tvé zdůvodnění žádosti o přezkum mohlo být úspěšné.

Lea řekl(a)...

Ahoj, chci se zeptat - za jak dlouho by mi měla přijít odpověď z odvolání na VŠ? Díky

Anonymní řekl(a)...

Díky za předložení tvého odvolání....
Dost jsi mě inspiroval, kdybych o oné možnosti věděl i před 4 léty při příjmačkach, kdy mi bylo "zákazáno" poslat odvolání (lekl jsem se a neposlal), poslal bych :D

Anonymní řekl(a)...

Ahojky, :).. chtěla jsem se zeptat.. Myslíš, že má cenu podávat odvolání, když mi chyběly dva body k tomu, abych vůbec splnila přijímací testy? Dělala jsem přijímací zkoušky z AJ a všeobecný test ( zeměpis, dějepis ), a u každého muselo být k přijetí alespoň 12 bodů. Já ale z všeobecných měla jen 10. Tudíž jsem nesplnila předpoklad k přijetí a automaticky jsem nepřijata. Na spoustě stránkách jsem našla, že pokud je to z tohohle důvodu, nemá snad ani smysl podávat odvolání. Co si o tom myslíš ty? :) Měla bych to zkusit? Předem děkuju za odpověď. Veru.

Hančí řekl(a)...

Ahoj. Také se teď odvolávám na ZČU. Prosím Tě, nevíš náhodou, jestli stačí do obálky dát pouze odvolání nebo ještě něco jiného? A je odvolání bezplatné? Dále by mě zajímalo, podle čeho přijímají odvolané, je to pouze podle prospěchu ze zkoušek nebo berou v úvahu i jiné přednosti? Děkuji Ti za rychlou odpověď a přeju krásný den

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, taky se chci odvolat na právnickou fakultu v Plzni. Mohl by si mi poradit jeste nejaky figle. Díky Terka
Kostalova.T@seznam.cz

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, docela mě zaujala tato stránka, chtěla bych se odvolat na VŠ, nepřijali mě z důvodu mnoha uchazečů ale testy jsem splnila. Zkoušela jsem to už loni a taky mě kvuli hodně lidem nevzali. Nemohl bys mi poradit jak na to abych letos byla s odvoláním úspěšnější.
Dělala jsem zkoušky z biologie a všeobecných studijních předpokladů.
Někde jsem se dočetla že je fajn se poradit s právníkem? v čem by mi to mohlo pomoci? a jak je to s tím soudním vynucením?
Díky za odpověď na mail ivtone@seznam.cz

marakeshu řekl(a)...

ahoj,
mohl by ses ozvat na marakeshu@seznam.cz nebo icq 278293811. Potreboval bych poradit ohledne soudniho vynuceni prijeti.
Diky
m

Anonymní řekl(a)...

ahojky, prosím tě, mohl bys mi napsat na mail, jak si lze pomocí soudního vynucení prosadit přijetí na VŠ?... děkuji ti moc lucka.petrankova@seznam.cz nebo mi napiš na icq 495 250 121

Anonymní řekl(a)...

Achujky, chci se odvolat na medicínu, nedostala jsem se kvůli kapacitním důvodům. Co tam do toho odvolání mám napsat? Sehnala jsem si papíry ze ZŠ a od Červenýho kříže, kde jsem členem, že už od ZŠ se věnuji zdravotnickému kroužku, že jsem se účastnila soutěží Mladý záchranář jako soutěžící i jako porotce. Myslíš, bude mi to k něčemu? Díky moc. Tady je můj e-mail : sajinka.1@centrum.cz

Anonymní řekl(a)...

dobrý den,
chtěla bych podat odvolání na ekonomickou školu. Problém je ten, že jediné kritérium přijetí bylo dostat se do 40% nejůspěšnějších uchazečů. V rozhodnutí o nepřijetí bylo jen to, že jsem nesplnila podmínky přijetí. Když jsem se dívala na webovky, musí se zadat pouze rodné číslo, v tom případě vidím pouze moje výsledky přijímacího testu, tudíž nevím, kolikátá jsem byla pod čarou a nemůžu adekvátně napsat odvolání. Nevím si rady, můžete mi, prosím někdo pomoci?

Děkuji moc za jekékoliv rady.

Pěkný den.

Anna K.

 
PageRank ukazatel optimalizace PageRank.cz