pátek 16. května 2008

Jak na přijímačky na práva do Plzně - připravte se!

Jak jsem již psal přijímací zkoušky na plzeňská práva jsou ve spousty ohledech zvláštní. Tedy přidávám další zvláštnosti, které je dobré vědět aby jste přijímací řízení měli šanci úspěšně absolvovat.

Sám jsem dělal přijímací zkoušky 3x a tedy docela dobře vím jak vypadají. Jeden můj známý je dělá letos také potřetí a to po sobě, s tím rozdílem, že již práva v Plzni studoval a má za sebou 4 roky studia. Přesto se do Plzně dvakrát po sobě nedostal a to se právem z části živí a je to jeden z nejchytřejších právníků co znám. Paradoxně jej vzali do Brna, ale bohužel by nezvládl cirkulovat mezi Plzní - kde bydlí, Prahou - kde pracuje a Brnem - kde by studoval.

Ale zpátky do Plzně, k přijímačkám.

Z čeho se skládá přijímací test?

Co říkají oficiální stránky fakulty si můžete přečíst zde, v dopise, který jste údajně obdrželi podrobnější informace, které ale nejsou nikterak podrobné a podle mého názoru vám nijak nepomůžou. Jsou toiž shodné s tím co píše fakulta na svých stránkách a to je léta stejné.

Z čeho se skládá přijímací test doopravdy?

Začněme u jeho struktury. Důležité je si uvědomit že se skládá ze tří bloků, za které je určitý počet bodů a otázky mají v každé části jinou bodovou hodnotu. Tedy.

Maximální počet bodů, který může uchazeč získat je 90 bodů.

1. část - Historie + všeobecný přehled - celkem je možné získat 20 bodů
část tvoří 20 otázek každá za 1 bod

2. část - Logika - celkem je možné získat 30 bodů
část tvoří 10 otázek, každá za 3 body

3. část - Psychologický test - celkem je možné získat 40 bodů
část tvoří 20 otázek každá za 2 body

A teď další velmi důležitá informace, která vám pomůže zvolit správnou strategii při psaní přijímacího testu.

Hranice přijetí se pohybuje mezi 27 - 35 body!!!

Tedy to vše znamenám, že test v plzeňských přijímačkách je zatraceně těžký. Je to tím jak vzniká. Každý rok po přijímacím řízení se vyberou ty otázky, na které odpovědělo nejvíce uchazečů správně a ty se nahradí těžšími. Takto se postupuje posledních cca 10 let s jednou výjimkou, kdy testy pro fakultu zpracovala společnost Scio. Že je to trochu divné? No pro plzeňskou fakultu nejspíš ne. Že se tím test posouvá do hranice tipování ve sportce? Rozhodně ano!

Příště zase více k obsahu otázek jednotlivých částí testu a taky k formě jeho vyplňování, která je také ehm... "velmi specifická".


Předchozí článek o přijímačkách na práva do Plzně.

26 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

ahoj,muzu doufat, ze dalsi clanek o obsahu jednotlivych subtestu bude brzy? Do prijimacek uz moc casu neni a jakekoliv blizsi info se hodi.
Zejmena me zajima, co je za typy prikladu v casti Logika. Je tam vyrokova logika, predikova logika, zebry? Za pripadne uspiseni clanku mockrat dekuji :)

Martin Marek řekl(a)...

Pokusím se zítra - tj v pondělí, snad přes den trochu času vyšetřím...

Anonymní řekl(a)...

Tak to je skvele. Jeste me napadlo, zda bys doporucil nejakou vhodnou literaturu. Jak ses napriklad pripravoval ty? Diky.

Goggly řekl(a)...

Tak musím se přiznat, že jsem přijímačky do Plzně dělal taky třikrát. Vždycky jen tak jako vedlejší věc, protože jsem paralelně studoval jinou školu. Můj úspěch v třetím pokusu tkvěl v tom, že jsem si den předtím sednul k internetu a jeden večer jsem si procházel IQ testy na internetu. Toť celé tajemství úspěchu. Mám takové podezření, byť nepodložené, že z třetí části - psychologického testu (čti IQ test) jsem získal plný počet 40 bodů (za celý test asi 43 bodů, a to asi jenom proto, že jsem věděl, kde se narodil Freud a pak nějaký náhodný tip).Dokonce jsem našel několik stejných příkladů v IQ testech z internetu a přijímačkách. Dějiny jsou tipovačka a logická část by zabrala moc času, kdyby to člověk chtěl mít joo správně.

Takže moje rada zní - nejdřív vyplňte třetí část (tj. IQ test kamuflovaný za psychologické cosi) a potom otipujte zbytek.

Rozvrhnout si síly a naplánovat postup při přijímacích zkouškách je totiž taky součást přijímacího řízení. Hodně štěstí všem. :)

Anonymní řekl(a)...

to goggly: Prosim te, nepamatujes si, kdes na netu narazil na ty iq testy, ktere byly stejne jako na prijimackach?
Ten iq test musi byt taky dost tezky, kdyz je ta bodova hranice pro prijeti tak nizko. Letos by to melo byt 28 bodu. Budu se drzet tve rady. Celou hodinu, nebo jak je dlouho test, se budu venovat iq testum a pak ostatni natipuju. :) Zatim diky
Ahoj

Goggly řekl(a)...

To anonymní: Nepamatuju, ale je to jedno, protože IQ testy jsou skoro všechny stejné, jen se ti tam trošičku změní zadání. Byly to asi jenom 4 příklady, které se přesně shodovaly. A nedivím se tomu. Pochybuji, že si na ZČU nechávají každý rok vypracovávat nové sety psychologických testů. Prostě je odněkud převezmou.

Známá věc je, že se IQ testy dají natrénovat, takže si na ně ten jeden večer udělej čas a pak už tě nic nepřekvapí.. :)

Martin Marek řekl(a)...

Je to tak psychologickou část testu tvoří IQ test. Dá se na něj připravit, ale ani ne tak tím, že si jej budete zkoušet pořád dokola, ale tím, že si nastudujete teorii - to jak se IQ testy tvoří. Stejné jako když hrajete šachy. Pouhým hraním se nezlepšíte, ale po přečtení alespoň zlomku teorie uděláte velký skok dopředu.

Dneska se k tomu kolem osmé večer dostanu po podvečerní zkoušce z logiky :-)

Martin Marek řekl(a)...

Ještě doplnění. Popíšu zde večer všechny tři části testu. Shodou okolností učím přípravné kurzy na přijímací zkoušky na právnické fakulty, tak se nemusíte bát, že by to byly vysloveně neodborné rady ;-)

Goggly řekl(a)...

Teda Martine, kde se to v tobě všechno bere...? :D:D

Anonymní řekl(a)...

To Martin: Nevim o tom, ze by existovala nejaka kniha, kde by byla popsana blize teorie. Existuje spousta knih, kde muzu nacvicovat testy iq, ale nic o jejich vytvareni.
Jedine muzu porad zkouset iq testy a pokud najaky problematicky ukol nebudu schopny vyresit, tak si zapamatuji podle spravnych odpovedi ten spravny postup.
Kdyz ucis v pripravnem kurzu, tak se te zeptam, co rikas na kurzy Aleph? Znas je? www.aleph.cz Ja jsem si tam koupil online kurz Usudky a Analyticke mysleni.

Mimochodem, co rikate tomu, ze se prijima velmi vysoky pocet lidi na odvolani. Pokud si to spravne pamatuji, tak loni to bylo 259 po prijimackach a na odvolani dalsich 117 lidi. diky. Zatim ahoj

Goggly řekl(a)...

Mimochodem, co rikate tomu, ze se prijima velmi vysoky pocet lidi na odvolani. Pokud si to spravne pamatuji, tak loni to bylo 259 po prijimackach a na odvolani dalsich 117 lidi. diky. Zatim ahoj

Tak ono se říká, že PRF ZČU je trošku komerčnější, ale já tomu nevěřím... ;) ;)

Anonymní řekl(a)...

odečítají se za špatnou odpověd body???

Goggly řekl(a)...

Myslím, že se neodečítají. :)

Anonymní řekl(a)...

muzu to potvrdit. Neodecita se.

to goggly: jak to myslis komercnejsi....? diky

Goggly řekl(a)...

Tak jak jsem to napsal... ;)

Anonymní řekl(a)...

to goggly: tak neco jsem si domyslel :), ale ve 117 pripadech? To je trochu divne.
Kazdopadne to odvolani zkusim, sance na prijeti pri odvolani se hodne zvysuje. Doufam, ze mi pak tady poradite, co by se tam mohlo napsat.

Goggly řekl(a)...

Tak doufejme, že nebudeš muset psát odvolání... :)

Anonymní řekl(a)...

V to doufam taky. Strategii uz si doporucil, tedy soustredit se na iq test. Uz jsem si dokonce koupil knihu iq testu. Nasel jsem ji v Levnych Knihach za 29 kc. Taky jsem si neco zamluvil ve vedarne.
Ted doufam, ze vsichni uchazeci nekoukaji na tyto stranky. Jinak prijdu o tu vyhodu, jak s testem nalozit :).

Martin Marek řekl(a)...

Tak už jsem konečně usedl k počítači po několika zápočtech a zkouškách a jdu napsat slíbené další informace k testu. Jinak díky ostatním diskutujícím, že sem přispívají svými postřehy. Věřím, že budou budoucím uchazečům o přijetí užitečné.

Jo a zdravím goggly i když jsem si tě zatím, vyjma Ukecanýho sysla, "nevyGooglil" ;-)

Goggly řekl(a)...

Taky zdravím, Martine, jsem ze stejného ročníku.. ;) Na spolužácích mám ve svém profilu adresu na Ukecanýho Sysla, tak podle toho bys mě mohl najít, ale v tom množství lidí... :) Poradím - jsem jeden z Ondřejů. :)

Martin Marek řekl(a)...

Říkal jsem si, že to bude stejný ročník, podle Pepy Jašíčka na tvém blogu :-)

Anonymní řekl(a)...

Skvělá práce, kdy bude přibližně pokračování? Čas už ubývá:-)

Martin Marek řekl(a)...

Po zkouškách zas práce, takže času málo. Naštěstí pro vás (ale i pro mě :-) mi odpadlo zítřejší lektorování přípravného kurzu v ČB, takže to dnes večer místo přípravy snad dopíšu.

Martin Marek řekl(a)...

Ještě jsem si všiml, že dlužím odpověď na kurzy www.aleph.cz.

Určitě jsou kvalitní. Pokud si vzpomínám dobře, stojí za nimi jeden nadšenec, který dělá různé weby pro přípravu na TSP, kde si studenti mohou vyměňovat vzájemné zkušenosti. Jinak o kvalitě jejich kurzů nepochybuji, určitě část logiky bude kvalitní, je tam dobré lidské zázemí :-) Na kolik je přizpůsobená plzeňským přijímačkám zas ale nevím.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, teda klobouk dolu, ty jsi ty přijímačky trefně okomentoval:)Fakt mi to zvedlo náladu, zítra je shodou okolností píšu. Doufám, že když je pátek 13. tak by náhoda mohla zařídit, že štěstí bude přát i nepřipraveným:)dík a ahoj, Jana

Martin Marek řekl(a)...

Děkuji :-)

 
PageRank ukazatel optimalizace PageRank.cz