středa 21. května 2008

Test na práva do Plzně 1 - Historie a všeobecný přehled

Ani nevím co jsem přesně slíbil v komentářích, že zde uveřejním, tedy spíše jaké pořadí informací jsem slíbil, ale naštěstí jsem úspěšně přečkal zápočtový a zkouškový uragán, tak nebude problém sem během pár dnů napsat všechny mě známé informace.

První část testu u přijímací ho řízení v Plzni tvoří Historie a všeobecný přehled.

První část tvoří 20 otázek a za každou můžete získat jeden bod.

Moje zkušenost s testem je následující:

Historie
První část obsahuje otázky z historie, na které je velmi obtížné odpovědět. Například zní: "Kdo byl premiérem Filipín v roce 1973". Rozumíte správně. Na tuhle část testu se v podstatě nedá připravit. Otázky z historie jsou velmi obtížné a určitě nečekejte otázky typu vznik ČSR, to by bylo z pohledu testu velmi primitivní. Možná snažším typem otázek v historické části testu jsou otázky které obvykle zní: "Mohly se historické osobnosti X a Y potkat nebo ne?" Těch je ale málo. Většina otázek je nenaučitelná, takže moje rada je se historickou částí testu nezabývat a soustředit se na části, kde lze získat více bodů s výrazně větší nadějí úspěchu. Prostě historickou částí nezačínejte, nechte si ji na konce a pak otázky z historie vezměte jako sportku :-)

Všeobecný přehled
Druhý díl otázek v první části tvoří otázky všeobecného přehledu. Tedy pokud si pamatuji byly z 20 otázek snad 3 nebo 4, ale důležité je, že se na ně dá připravit. Týkaly se totiž Ústavy a ústavního systému ČR. Typická otázka byla:

Kdo všechno může podávat návrhy zákonů?
Mezi státní symboly patří?
Mezi pravomoci prezidenta patří?

Ano, je třeba se blíže seznámit s Ústavou ČR. Zejména si pročíst pravomoci Prezidenta ČR, pravomoci Parlamentu, Ústavního soudu... Jako literaturu zde doporučuji z edice Úplné znění ÚZ č. 612, které obsahuje další vhodné zákony, např. zákon o státních symbolech. Cena je, s ohledem na to kolik stojí běžné právnické učebnice, myslím velmi přijatelná, pokud se na práva dostanete, stejně by jste museli tuto investici podstoupit :-) Otázky z Ústavy tedy čekejte určitě.

Tolik asi co mě napadá k první části testu, kterou je Historie a všeobecný přehled.


Další články o přijímacím řízení:

Přijímací zkoušky na práva do Plzně
Jak na přijímačky na práva do Plzně - připravte se!

6 komentářů:

Goggly řekl(a)...

Nenapsal bych to líp... ;) Je to tak, historie je předem nenaučitelná.

Goggly řekl(a)...

Martine, na Jiném právu je nabídka na spolupráci se Zdeňkem Kühnem při výzkumu argumentů používaných správními soudy. Přemýšlím nad tím, že bych se přihlásil, ale naprosto netuším, jestli bych na to stačil. Zkus se na to podívat... Když už bych do toho šel, tak asi ne sám...

Pozn. Zjistil jsem, že strašně málo lidí sleduje Jiné právo, nebo skoro netuší o jeho existenci. :)

Martin Marek řekl(a)...

Koukal jsem na to, vypadá to zajímavě. Zajímavá je bezesporu spolupráce s Z. Kühnem, takového odborníka aby člověk v Plzni pohledal :-) Když tak se ozvi na e-mail a můžeme se přihlásit společně.

Jinak Jiné právo zná bezpečně 3. kruh - kde nám o něm T. Sobek vyprávěl na teorce. Na druhou stranu se nelze moc divit, že sudenti z naší školy Jiné právo neznají. Je to úplně jiná práva úroveň než má naše škola a tedy těžko mít studentům za zlé, že je tento typ práva nezajímá nebo mu vůbec nerozumí ;-)

Anonymní řekl(a)...

Pro mne je daleko lepší než jinepravo leblog. Na jinepravo chodim jen, kdyz se chci ujistit, ze pravo je stale stejne... Jinak k te historii. Prisla mi lehka, ale to mozna z toho dudovu, ze jsem absolvoval prijimacky na filosofickou fakultu UK, obor historie. Tam je to 1000 procent tezsi, v Plzni to byla brnkacka...

Goggly řekl(a)...

No, já takhle koukám přes RSS kanál jak na Jiné právo, tak na Leblog. Vždycky to projedu a jak je něco nového - šup, už sosám informace... :D Kolikrát to ale jde ztěžka. Zvlášť Tomáš Sobek se musí číst pečlivě... :D:D:D

Martin Marek řekl(a)...

U Tomáše Sobka obdivuji jeho typ humoru, viz přednášky a semináře. A po té co jsem přečetl fragment jeho nové knihy o logice, tak si mě získal i jako odborný autor. Úrovní fragmentu jsem byl opravdu příjemně překvapen. Kam se hrabe Gerloch ;-)

Leblog nečtu. Nějak jsem mu prvně nepřišel na chuť a už jsem se k němu nevrátil. Na Jiném právu mě baví zejména jeho přesah za okraje českého právního rybníčku, což nevím zda Leblog také nabízí.

No, ale dneska si nějaký článek z Leblogu dám, abych mu dal ještě jednu šanci :-)

 
PageRank ukazatel optimalizace PageRank.cz