středa 28. listopadu 2007

Jak si O2 neváží zákazníků: Nedoručuje jejich e-maily a nedá jim to vědět!

O2 od 21. 11. 2007 nefunguje odesílání e-mailové pošty přes protokol smtp a O2 se to zákazníkům neobtěžuje oznámit. Navíc neví kdy tento problém odstraní a kterých zákazníků se přesně týká.

Problém je v tom, že pokud máte připojení k internetu od O2, konkrétně Any Data (modem ANYDATA ADU-E100H) nebo tento typ připojení pojmenovaný O2 Internet Mobil + další číslo, a používáte poštovního klienta (např. Thunderbird, Outlook), tak vámi odeslané zprávy nejsou doručovány a vy se o tom nedozvíte. Jak je to možné? Odešlete zprávu pomocí poštovního klienta, zpráva se uloží do vaší odeslané pošty, nepřijde vám oznámení o nedoručení vaší zprávy, vše vypadá normálně nemůžete mít nejmenší pochyby o tom, že je tomu jinak. Jenže vaše zpráva se přesto nedoručí, protože používáte jako odchozí server pošty smtp.etmail.cz provozovaný O2 a ten od 21. 11. 2007 prochází složitou přestavbou a díky tomu nefunguje, nebo funguje jen na některé zprávy a nebo se zpožděním několika dnů. Ve skutečnosti vaše odeslané zprávy visí u společnosti O2 a neprojdou skrze smtp.etmail.cz k adresátovi a vy se to nedozvíte. To je přeci naprosto skandální! Nebo snad ne? Na tento problém jsem přišel dnes po té, co mi šéfová opakovaně volala, že ji ještě nepřišel e-mail, který jsem posílal 25. 11. 2007. Myslel jsem si, že chyba může být na straně poskytovatele e-mailu, společnosti Centrum.cz, a nebo mezi klávesnicí a ředitelkou. Po ujištění, že to není mezi klávesnicí a ředitelkou jsem tedy zavolal na helpdesk Centra.cz, kde mi řekli, že problém bude v poskytovateli připojení skrze kterého zprávy odcházejí, tedy přesněji v jeho smtp skrze které odchozí zprávy procházejí. Tak jsem zavolal na Technickou podporu internetových služeb společnosti O2, kde po vytrpění hlasového robota jsem byl po 10 minutách spojen s operátorkou. Operátorka mě přepojila na další číslo, prý že jsem volal špatně, že Technická podpora internetových služeb se netýká mobilního internetového připojení. Jak logické že. Po bezvýznamné chvilce čekání v porovnání s předchozími deseti minutami jsem byl spojen s další operátorkou O2, která mi po chvilce sdělila, že už od 21. 11. 2007 probíhá rozsáhlá přestavba čehosi a že tedy služba pro odesílání e-mailové pošty může vypadávat a nemusí fungovat vůbec! Skvělé, vím kde je problém, řekl jsem si se stoickým klidem, ale proč, SAKRA!!!, o této věci neinformovalo O2 zákazníky? A kterých zákazníků se to týká? A kdy bude problém odstraněn? Na tyto vcelku jednoduché a logické otázky nebyla operátorka připravena, požádala mě o chvilku strpení. Strpěl jsem. Trochu mi bylo líto, že hlas operátorky O2 přerušil idiotský song O2 z jejich reklamní kampaně, co naplat doufal jsem, že mi operátorka zvedne otupělou náladu ze znělky O2 a zklidní pocuchané nervy. Její odpověď mě, ale spíše znovu rozlítila.

„Kolika a kterých zákazníků se to týká v O2 nevíme a nelze to zjistit.
Jak dlouho bude přestavba trvat v O2 nevíme.
Proč o tom nebyli informováni zákazníci O2 opravdu nevím, nechápu to.“

What??? To si ze mě operátorka O2 dělá asi legraci, byla by přirozená reakce, každého běžného zákazníka. Avšak nejsem běžný zákazník, již jsem s O2 za necelé 2 roky našeho partnerství „zákazník-operátor“ zažil obdobných situací několik, většinou nefungovala tatáž tvrdě placená služba, mobilní internet. Tedy jsem se zeptal, kde mohu zjistit, že služba již funguje bez závad a nebo zda mi to dá společnost O2 vědět. Jenže odpověď byla „To opravdu nevím. Nedá.“ Sakra práce! To už je hodně silný kafe. Vysvětli jsem operátorce, že se mi zdá zvláštní, když službu kterou platím nedostávám a tázal jsem se jak ji mohu reklamovat. Pohotově mi sdělila, že mi pošle na číslo ze kterého volám SMS s adresou reklamačního oddělení a pokud tedy to podle jejího názoru vůbec má smysl, říkala, ať popíšu písemně svůj problém a navrhnu způsob kompenzace. Na mé další dotazy, kdy jsem vysvětloval že budu muset posílat všechny e-maily poslané před 21. 11. 2007 znovu protože tedy nevím zda skrze smtp O2 prošly nebo ne a zda by to mohla tedy zjistit, operátorka O2 říkala, že mi nerozumí a tedy mi nemůže pomoci. Hlavně klid. SMS za chvíli co jsem položil telefon skutečně dorazila.

Abych to shrnul. Pokud používáte připojení k internetu od O2 a poštovního klienta pro odesílání e-mailů, od 21. 11. 2007 tato služba nefunguje a O2 neví v jakém rozsahu a kdy fungovat začne. To, že jste také postižený zákazník nemáte jak zjistit, protože odesílaná pošta se chová normálně – odešle se, nevrátí se jako nedoručená, uloží se vám do odeslané pošty. O2 neví, kdo z jejích zákazníků je službou postižen a kdy bude služba fungovat normálně, nebude to zákazníkům oznamovat, ani jim neumožní se to dozvědět.

Proto všem zákazníkům, kteří využívají internetové připojení od O2 a používají poštovního klienta, doporučuji podejte na O2 stížnost, respektive reklamaci a chtějte finanční kompenzaci od O2, za toto jednoznačné porušení smluvního vztahu. Společnost O2 od zákazníků vybírá peníze a neposkytuje za ně inzerované a smluvně dohodnuté služby. Jak prosté.

Nakonec mě napadá otázka, kolikrát se tento problém již stal v minulosti a O2 o něm mlčela?

V příštích dnech zde uveřejním vzor reklamace na služby O2 a svoji vlastní stížnost, ve které budu chtít po společnosti O2 peněžitou náhradu a náhradu nákladů spojených s nefunkčností služby a samotnou reklamací.

Ostatním, kteří uvažují o pořízení připojení k internetu od O2 radím: „Nedělejte to!!!“ Samotnému mě končí smlouva za 3 měsíce a od O2 si již nepořídím žádnou službu. O2 stále pokračuje v chování monopolu Českého Telecomu a pohrdání zákazníky. Pokud nedají zákazníci společnosti O2 svým postojem jasný signál, že takové chování je prostě nepřijatelné, budou se muset s takovou společností smířit.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Stejné zkušenosti, jen se divim, že ti přiznala problém na jejich straně. Většinou udělaj z člověka blbce a až po nějaké době vyjde najevo, že problém je u nich.

Fenna Thijs řekl(a)...

Vážený příjemci,
V souvislosti s vašimi nenárokovanými kompenzačními prostředky ve výši (800 000,00 USD) vás kontaktujeme, které byly uloženy v naší kanceláři organizací Ecowas, a pověřily nás, abychom vám peníze poslali prostřednictvím systému platebního převodu Money-Gram ONLINE pro váš snadný nárok. vašich peněz.
Chtěli bychom vás informovat, že vaše celkové finanční prostředky ve výši 800 000,00 USD byly naplánovány na platbu prostřednictvím online převodového systému Money-Gram. Budete dostávat 5 000,00 USD každý den, dokud neukončíte přijímání všech svých celkových finančních prostředků ve výši 800 000,00 USD.
Chcete-li se však vyhnout chybám při platbě, doporučujeme vám poslat potřebné informace podle pokynů níže, abychom vám mohli dnes převést vaši první platbu.
Celé jméno příjemce: _______________?
Město: ________________?
Země: ____________?
Telefonní číslo: _____________?
Buďte informováni, že jsme uzavřeli veškerá nezbytná ujednání týkající se vaší platby a vaše první platba ve výši 5 000 $ je připravena k odeslání, jakmile nás budete kontaktovat pomocí níže uvedených informací. Kontaktní osoba: pan Edward CoockeKontaktní e-mail: (Moneygram.tgg@gmail .com)
Proto byste měli co nejdříve poslat požadované informace panu Edwardu Coockemu, abyste se vyhnuli zbytečným zpožděním. Děkuji vám. Edward CoockeCoordinatorMONEY-GRAM (BIA TOGO) Převod prostředků Adresa: Assiganto, Av. Sylvanius Olympio, BP 346 Lomé - Togo

Fenna Thijs řekl(a)...

Hallo allerseits, ich habe Kommentare von Personen gesehen, die bereits einen Kredit von (Nelson Wealth Loan Company) erhalten haben, und dann habe ich mich entschlossen, nach ihren Empfehlungen zu fragen, die ich auf meinem persönlichen Bankkonto für insgesamt 20.000 € bestätigt habe. Ich habe vor Stunden angefragt. Dies sind wirklich großartige Neuigkeiten und raten jedem, der ein echtes Darlehen benötigt, um sich per E-Mail zu bewerben (nelsonwealthfinacialloanservic@gmail.com). Ich bin froh, dass ich den Kredit bekommen kann, den ich beantragt habe. Bitte teile deine Hilfe mit Freunden.

 
PageRank ukazatel optimalizace PageRank.cz