sobota 22. prosince 2007

Poskytování internetových služeb O2 je více než měsíc v technickém rozkladu

Protokol odchozí pošty smtp O2 je už přes měsíc nepoužitelný, nedoručuje vaše e-maily a nedá vám to vědět. Když už váš e-mail doručí, tak s velkým zpožděním v řádu desítek minut nebo i dnů. Technická podpora O2, neinformuje zákazníky o poruše, neví jaký je rozsah závady, kdy bude opravena, a pokud opravena bude, tak to zákazníkům O2 nedá vědět.

O těchto problémech jsem na blogu už informoval ve svých postech:

Jak si O2 neváží zákazníků: Nedoručuje jejich e-maily a nedá jim to vědět!
Jak reklamovat služby O2? Není to snadné!

Ovšem problémy smtp O2 nekončí, naopak přibývají.

Před pár dny jsem známým posílal přes poštovního klienta Thunderbird pozvánku na silvestrovskou párty. Bohužel používám připojení od společnosti O2 a tedy jako odchozí smtp protokol od O2. Odeslal jsem svým přátelům a známým pozvánku a abych dále nešířil adresy těch kteří si to nepřejí, použil jsem u formu skryté kopie. U odesílání e-mailů pomocí skryté kopie je problém, že se vám v uložené poště programu Thunderbird nezobrazí komu jste e-mail odeslal. To vše jsem věděl

Radoval jsem se, když mi hned vzápětí psal kamarád, že děkuje, ale už má něco jiného. Hurá, e-mail tedy prošel skrze hluboké bahno smtp O2. Za další 3 hodiny mi napsala kamarádka, že také děkuje, že už něco má. Nevadí, hostů bude i tak dost, říkám si. Jenže druhý den ráno jsem ve své e-mailové schránce našel oznámení o nedoručení e-mailu od smtp O2. No to si dělají legraci, říkám si, vždyť e-mail už bezesporu obdrželi oni dva mí známí! Určitě je to nějaká blbost. Trošku mě mrazilo, že e-mail o nedoručení zprávy, i když přišel až druhý den, měl stejné datum i čas jako pozvánka, když jsem ji odesílal. Ne, nesmím být skeptik, přeci to skrz smtp O2 muselo projít. Mám přeci zpětnou vazbu od dvou přátel. Tímto jsem rozptýlil mé obavy.



Včera jsem potkal v hospodě své další dvě známé, kterým jsem e-mail také posílal a tak jsem se jich zeptal zda dorazí na oslavu. Jedna že prý snad jo, ale druhá mi říká, že o ničem neví, že žádný e-mail nedostal. Cože? Jak je možné že by přišel jedné a druhé ne, když jsem ho rozesílal naráz všem. No možná jsem omylem její adresu nepřipojil, ale to se mi zdálo divné, zrovna u ní jsem si byl jist že ano. Ok, pošlu jí pozvánku znovu, nevadí. Jenže dneska mi píše bratr, že pozvánku na oslavu také nedostal, o čem to prý mluvím. No tak to už je moc, říkám si a otevírám zprávu o nedoručení e-mailu a proklínám O2. Prostě O2 při hromadném rozesílání e-mailu propustil skrze smtp e-mail jen na některé adresy a na některé ne. Navíc, ale zpráva o nedoručení e-mailu přišla s půldenním zpožděním a není v ní uvedeno na které adresy e-mail nebyl doručen. Prostě na některé ano a na některé ne.

Přidávám perličku, která zákazníky O2 nepřekvapí. Před půl hodinou jsem bratrovi poslal pozvánku znovu, ještě nedorazila. Prostě neprolezla skrz smtp protokol O2. O2 je prostě v technickém rozkladu.

Mé pocity ze služeb a technické podpory O2 bych na závěr shrnul slovy klasika:

„Asi už se mi vážně splaší kladiva!!!!“

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Reaguji na Vaše příspěvky z 28. 11., 19. a 22. 12. (o2).

S Internetem Expres od tehdy ještě Českého Telecomu jsem si užila také dost problémů. Nemohla jsem odesílat e-maily ani z webového rozhraní žádného českého poskytovatele freemailu. Fungovala jenom adresa s 10 MB schránkou, kterou ČTc svým klientům zřizoval u AOL.

ČTc na reklamace ani stížnosti nereagoval, takže jsem nakonec odstoupila od smlouvy o Internet Expresu a zřídila si paušál na dial-up. Tam mi ČTc k paušálu fakturoval navíc i čas, strávený na internetu. Na opakované reklamace začal ČTc reagovat až po té, co jsem přestala platit jejich účty. Hradila jsem jen paušál a hovorné, poplatky za internet jsem reklamovala.

ČTC jsem informovala, že dokud záležitost nevyřeší, nebudu za internet platit. Přesto se mé reklamace táhly přes rok. Jakékoliv stížnosti nebo reklamace u ČTc/o2 vyžadují dost silné nervy a hodně trpělivosti. Obojího Vám přeji dostatek.

Své zkušenosti popisuji v Blogu zoufalého klienta Telecomu.

Martin Marek řekl(a)...

Zdravím a děkuji za komentář i odkaz. Až budu mít chvilku přečtu si Vaše bohaté zkušenosti na Vašem blogu :-)

Anonymní řekl(a)...

Nemám slov, mám podobné zkušenosti. Pár hesel: nic nejde hned napoprvé (2 x výměna wifi routeru) Nic nejede naplno (rychlost 2000 teoretická, praktická 1700), nic nejede stále (neustálé výpadky smtp serveru typu - Zadejte heslo, nebo nedoručení)Pro firmu platba skoro 1200,-Kč měsíčně, omezení dat 10GB,což se nezdá, ale za pár dní to máte vyčerpané a ani nic moc nestahujete. Celkově prostě na h....o! Počkáme rok až nám vyprší smlouva a jdeme kamkoliv jinam...

 
PageRank ukazatel optimalizace PageRank.cz